kändes som jag gick i 8:an igen..

kände mig som den bråkiga och kaxiga lilla ungen igen som kaxar emot lärarna. precis sån som jag va då i 7:an och 8:an, kanske även 9:an, de minns jag inte. Då de ofta sa till oss fast vi inte tyckte att vi gjorde något. åh jag minns en gång då jag vart så sjukt förbannad på "bullen" (en lärare som jag totalt glömt bort vad har heter på riktigt) när han sa åt mig för något, kanske att jag skulle jobba på lektionen. de som störde mig mest va att han inte ens va våran lärare utan "sälens" (saras, en annan sara) assistent eller vad man kallar de. jag minns inte allt, jag tror Erica gör de. Men vi började tillochmed skriva på varandra tror jag, tills jag pekar finger och lämnar lektionssalen. faan va cool man va ;) men arg va jag..

ett litet erkännande på detta, jag HATAR att bli tillsagd. Speciellt från föräldrar och lärare, men också även folk i allmänhet. Idag hände något liknande, jag vart tillsagd eller egentligen inte tillsagd heller men hon påpekade något uppenbart som jag redan visste, att jag anstränger mig mindre i mitt företag än de andra och att de andra lider av de. helt fel dag att komma med såna uppenbarelser på kan jag tala om. (jag agerar lite mognare än i 8:an, men bara lite märkte jag) med armarna i kors (helt omedvetet) höjer jag rösen ett litet snäpp och talar om att jag vet precis hur de ligger till och att de beror på att jag är ganska ointresserad och bryr mig just nu inte speciellt mycket om betygen i sig. jag har annat att tänka på, även om tydligen inget borde gå ut över skolan. De som stör mig är att jag redan har talat om att jag hållt mig i bakgrunden i ett "frågeformulär" där vi skulle utvärdera oss själva och de andra i företaget. Det fanns alltså ingen anledning till att sitta och tala om de för mig rakt upp i ansiktet på mig och de andra.. de har antagligen utvärderat mig likadant, så de vet ju också. jag talade även om att jag är typ sämst på att jobba i grupp när betyg och press är inblandat. när de gäller att ansvara för andras betyg också. känner jag att andra saker är viktigare och inte prioriterar just de ämnet så får dom skit för de också. jag är bäst på att sköta mitt och bestämmer gärna själv vad jag tycker behövs göras först. DESSUTOM om mitt företag tycker att jag vart seg så blir de definitivt inte lättare att "hjälpa till" om man inte blir tillräckligt informerad om vad som händer och sker i företaget. PUNKT

Jag har redan avreagerat mig en gång idag, tack till dig som tog smällen! men kände för att de behövde skrivas, sagt och gjort. bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

No problems honey

2011-01-18 @ 17:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0