Dag 08 – Ett ögonblick

vi tar ett utav mina hemskaste ögonblick, jag kommer inte gå så många.
jag va hemma hos min dåvarande pojkvänn anders, kl va kanske 11 på morgonen. så ringer mamma och säger att hon kommer och hämtar mig, jag börjar genast tänka mig vad de kan handla om eftersom att hon helt plötsligt ska hämta mig, kanske vi ska göra något kul, kanske vi har skaffat ett till djur och ska hämta de (har hänt tidigare att detta kommer spontant) kanske hon har en överraskning, kanske något tragiskt har hänt. jag hoppar in i bilen och hon frågar om jag har sagt hejdå ordentligt, då ändrades min tanke till "vi ska åka utomlands! :D" (fråga mig inte varför.. jag ville väl de) mammas mobil ringer och jag hör att hon inte låter glad alls när hon svarar. dom pratar om konstiga saker som att boka biljetter, åka direkt, hur alla mår hit och dit. jag börjar ana oro. vi hinner komma ganska långt på landsvägen (vi bodde då ute hos mormor och morfar) innan hon lägger på. jag frågar vem de va och hon svarade att de va janet (min morbror (anders) flickvänn) sen helt plötsligt säger hon att chsristian är död..
jag minns exakt vart på vägen vi va, jag minns att de vart alldeles grummligt för ögonen jag såg ingenting för alla tårar va i vägen, jag började storgråta men hann inte tänka eller känna efter, de aoutomatiskt bara kom utan att jag knappt uppfattade vad hon sa. de va helt ofattbart och inte sant. när jag "kom ner på jorden igen" va vi hemma och jag frågade hur mormor och morfar mådde, minns inte vad hon svarade. kommer ihåg att vi gick in och de första jag ser är mormor och morfar sitta i soffan i varsin morgonrock, helt likbleka och sorgsna.
de ögonblicket förändrade mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0