En spontan tripp!

I Lördags när Kim skulle hem så tog vi en chansning och frågade mamma om jag fick följa med till Arboga vilket vi inte trodde att jag skulle få eftersom att jag har frågat flera gånger om jag får åka och jag inte har fått, Men hon svarade "gör som du vill, men jag gillar de inte" och såklart så åkte jag med :D Så jag kastade ner lite saker i väskan, tog en dusch så tog vi bussen till Norrtälje, träffade Emelia som fixade mitt hår. Sen tog vi bussen till sthlm i oro om att inte hinna med 19.07 tåget till Arboga. Halvsprang till tåget och väl framme såg vi att klockan va 19.06 och vi pustar ut. Men nejdå.. tåget har gått något förtidigt så vi (Jag) får "smått" panik och nästa tåg gick 22.10 vilket vi bestämde oss för att ta. Problemet med de tåget va att de gick bara till Västerås och Kim ringer runt för att försöka kolla buss eller skjuts. En timme innan tåget går får han tag i Bollis som stället upp på att skjutsa för en viss summa.

Framme i Arboga drar vi hem till Kim och fixar lite för att dra vidare till en motorcykel klubb och träffa/se hans vän/vänner sjunga/spela. Några meter från klubben kommer en kompis till Kim och ber oss att vända om och bara gå för att inte få en kula i huvudet och vi gör som han säger. Kim ringer till sina kompisar och frågar va de är frågan om samtidigt som vi ser dom och kim frågar om vi ska gå till dom och dom svarar nej. så vi måste gå en omväg för att komma till ett hus där alla va sen. Där visar de sig att ett bråk hade uppstått på klubben och Jb (Kims kompis) va inblandad ganska mycket. Han hade fått en smäll och slagit tillbaka.. etc etc och sen ser någon att en av dom som har slagit Jb eller va de va hade pistol på sig och då drar Jb och dom andra därifrån och dom som hade börjat bråka följer efter dom en bit.. 

Bortsett från detta så fick jag ett fint välkomnade av Stonke (Kims kompis) som kommer fram och kramar mig/lyfter upp mig. Kan säga att jag trivdes fint där och åker tillbaka så fort jag har pengar.
Efter alla omständigheter så drar alla hem. Men jag hade ingen lust att sitta inne så Kim visar mig runt i Arboga mitt i natten, drog förbi Jb och satt på balkongen och rökte/snackade med han och Sandra en stund innan vi drog vidare hem till Kim för att kolla film. Somnade 8 på morgonen och vaknade några timmar efter de, drog och käkade pizza innan vi gick till stationen för att vänta på mitt tåg som tog mig back to reality..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0