En cigg för rastlösheten

Jag röker för att jag är beroende, rastlös, orolig, irriterad, arg, ledsen osv.. Jag kan inte minnas att jag någonsin under mitt liv som rökare rökt så mycket som jag gör just nu. Köpte t.ex. ett paket igår på eftermiddagen och nu har jag 6 st kvar.. Idag kom jag på att jag har snart rökt i 3 år, det är dags att tagga ner nu. tänk så mycket pengar jag har lagt ner på dessa dödande och underbara cigg. dom pengarna skulle jag behöva nu.. Jag va såå nära på att sluta för några månader sen. jag fick ner de så mycket som till en cigg om dagen och tänkte precis fimpa den sista också då de, de och de hände! Jag kan inte sluta när jag får såna motgångar, jag orkar inte bry mig om småsaker då, så jag började röka som vanligt igen och här sitter jag nu.. igen.

Jag är inte den som är singel.. eller om man säger så, jag HAR inte vart den som är singel på 2 års tid. Jag har alltid haft någon att luta mig emot, det är alltid någon som har funnits där, som aldrig skulle vara dryg eller dissa. Men nu är de bara jag.. visst, jag har alltid mina underbara vänner, men.. de går inte att förklara. jag saknar inte de faktum att ha ett förhållande men att någon alltid finns där, jag orkar inte vara orolig och rädd för att du ska försvinna. ibl and känner jag mig liten i denna stora värld av maktmissbruk, andra missbruk och svek. Men de är inte ofta, ibland känner jag mig istället stor och stark, och att jag inte behöver någon annan i mitt liv, för de mesta.
förlåt nära och kära för att jag verkat lite osäker.. de tar sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0