Okej de är såhär de ligger till..

För ungefär en vecka sen åkte mormor in till akuten med ett tryck i bröstet, hon hade svårt att andas. någon dag senare fick vi veta att hon hade fått KOL, som är en lungsjukdom som oftast framstår av rökning. Den kan vara dödlig, men man kan också leva med den, om jag slutar röka, rör på sig och lever hälsosamt helt enkelt. Vi alla vart såklart väldigt omskakade och de är ju tråkigt/jobbigt som fan men min moster Anna blir helt knäckt som vanligt och lovade att om inte vi andra (mamma, morbror och jag) slutar röka så kommer hon aldrig mer prata med oss..
och ja hon är helt seriös. Så i tisdags bestämde vi att hela familjen ska sluta röka. På tisdagskvällen fest rökte jag (A) hehe ja feströkt har jag gjort, men på dagarna har jag klarat mig i flera timmar utan att röka. Haha jag tror att de va i onsdags.. då slog de hårt på mig, då mådde jag inte så bra psykiskt, bölade en hel del ;P Då va de duktigt jobbigt. Men på kvällen löser de sig.. antar jag? Jag har fallit tillbaka lite, men de kommer gå bättre nu när man är tillbaka i vardagen.
Jag tycler faktiskt att jag och mamma ändå är
jävligt duktiga som har kommit så långt <3

Nu ska jag ut och röka... (de va länge sen sist)
Men en sak kan jag erkänna.. jag tänker inte sluta feströka på ett bra tag.. jag tänker inte ens försöka, för jag vet att de inte kommer funka nu iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0