Varning för starka bilder!!

Vilken jävla shock jag fick! fast jag borde inte fått de, efter som folk gör så jävla idiotiska saker här i världen. Igår kollade jag på nyheterna (jag kan erkänna att om de händer att jag kollar på de så är de av en slump, men jag ska skärpa mig) Och då hade några tagit sig till japan för att kolla vad som händer i fisket, de som vi inte ser. Fiskar männen ville absolut inte att de skulle filmas och de fick inte komma in i deras vik där de höll till så filmteamet började ju undra så de tog sig in dit på natten och satte upp kameror. Och fy i helvete för vad de fick reda på, vad de va som fiskar folket dolde!!
 
Dom fångar alltså delfiner och säljer dom sen till djurparker och vatten parker men dom som inte blir valda, deltar i en mass-slakt! dom dödar alla delfinerna som blir kvar istället för att inte släppa ut dom igen. Det är inte på något sätt humant alls! dom åker i små båtar och bara hugger ner i vattner med spett och håller delfinerna under vattnet. Filmteamet hade filmat en delfin som hade lyckar rymma och komma utanför avspärrningarna och simmade för livet, men kom inte långt utan sjönk ner under vattnet! alltså hur fan kan man! hur kan man födas helt utan hjärta. att en människa bara kan stå och hugga! ingen medskännsla elr något männskligt beteende alls! DET FINNS FAN INTE TILLRÄCKLIGT ORD FÖR ATT BESKRIVA HUR JÄVLA ILLA DE HÄR ÄR! 
Jag blir så jävla arg och ledsen så jag inte vet vad jag ska göra, inte heller kan man göra nått. JO de kan man, för de som filmteamet gjorde hjälpte. Nu vet folk vad som händer. Och efter att filmen visats så serveras inte delfinkött i skolorna i japan längre och ingen sån här slakt har gjorts sen dess. Vi får mer än hoppas att de håller sig så, att de aldrig mer blir en! Men när folk har granskat sånt här så upphålls saker och ting ett tag sen kan allt bli som vanligt igen för folk glömmer. Tex att duntäcken säljs lika mkt igen som innan repotaget om fåglarna gjordes. MEN DE HÄR FÅR INTE FORTSÄTTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0