Norge 16/07-17/07

När vi kom till Norge gjorde vi inte mer än åt middag med anna, henrik och elsa sen så hann vi inte göra mkt mer. Den natten va sjukt hemsk, vi sov i husbilden parkerat utanför lägenheterna mitt i oslos ghetto, ingen sov riktigt bra den natten. Folk skrek och gormade precis utanför busbilen och sparkade på saker och ting så man låg bara och väntade på en spark i bilen, folk körde förbi med bilarna fort som tusan och de är en jätte smalväg så man trodde att "imorron vaknar vi ihoptryckta av en lastbil" precis innan jag håller på att somna börjar 2 hundar bråka utanför och de låter precis som att de håller på att ha ihjäl varan, sen blir de knäpp tyst i 2 sek och jag tror att jag somnade på dom 2 men vaknade flera gånger av att folk skrek. nästa dag va alla trötta. Men vi skulle hitta på något iaf så vi tog oss till en park i Oslo där temat va nakna statyer :P allt va jätte fint gjort. 
 

Typ hjärtat av parken, högst upp på en kulle, ingen skugga någonstan



Efter parken gick vi och åt på en restaurang som får högsta betyg av mig! men sen kostade de ju en hel del oxå :S
Påvägen till restaurangen såg jag en killen som va så himla lik christian, han rörde sig lika dant, samma miner och gester. De va lite jobbigt. Efter reastaurang besöket gick jag mamma och mormor och handlade, påväg hem till anna såg vi först 2 bilan som lastade in massor av stora kaker inlindat i svart plast och rejäl tejp från en av bilarna till den andra, mitt ute på gatan. VI hann inte gå så långt innan vi kom till parken precis utanför annas lägenhet, där de är en lekpark och fotbollsplaner och born vistas där dagligen. och mormor och mamma slänger en snabb blick mot parken och jag hör bara att de säger "aa de gör dom" tyst till varandra och jag tittar dit, så sitter de 3 killar och injicerar på varan mitt på ljusa dan, 10 meter ifrån där vi går och 20 meter ifrån lekande barn. De kännder som jag fick ett hårt knytnävslag i magen och hela kroppen blev kall, jag fick antagligen en chock. Det va droppen och tårarna bara sprutar, jag va så jävla arg!! Anna såg att jag va upprörd och fråga va de va, jag orkade inte svara med mamma svarade och hon sa att hon förstår att vi blev chockade med dedär är vardagsmat för henne som bor där, hon ser de överallt. Så fort elsa blir såpass stor att hon vill gå ut själv så ska anna och henrik flytta!
Hela den kvällen spelades bilden upp i huvudet och de vart lika kallt i magen varenda gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0